Khamis, 7 April 2011

Ngeteh jap (Tafsir Mimpi)

Di suatu malam yang dingin, dibulan yang penuh barakah Ramadhan al-mubarak, saya bermunajat sesungguh-sungguhnya kepada Yang Maha Mendengar,kerana tiada insan lain yang boleh saya kongsikan derita selain dari suami dan bonda.Mereka amat bersimpati dengan saya, namun meminta saya bersabar dan berdoa kepadaNYA semoga ada petunjuknya.

Ya Allah, terlalu berat dugaanku ya Allah. Aku diaibkan dengan cerita yang nista dikhalayak ramai dan di laman blog oleh insan yang Engkau ciptakan sama sepertiku.Budi yang kutaburkan, akhirnya tuba dibalasnya.Insan itu berpura-pura luhur jiwanya dihadapanku namun hatinya tidak senang dan menyimpan dendam yang amat busuk.ya Allah aku amat lemah untuk berhadapan dengan ini semua..Aku beritikharah kepada mu Ya Allah adakah benar keputusan yang ingin aku buat pada eso hari..

Selesai bermunajat dan sesak di dada kembali tenang, saya terus masuk ke bilik untuk melenakan diri kerana esok perlu bekerja seperti biasa. Sehingga termimpi ; saya bersama keluarga berada di suatu dusun buah-buahan yang dimiliki oleh seorang lelaki yang tidak terlalu tua atau muda..Sekian lama didusunnya, apabila hampir lewat malam saya meminta izin kepada penjaga kebun untuk pulang, lebih-lebih lagi apabila melihat kaki suami yang berdarah dek terluka..Penjaga kebun meminta saya bersabar dan tunggu..jangan balik lagi..tidurlah sini katanya..
Iya..saya menunggu dengan rasa yang amat berat hti kerana saya ingin meninggalkan tempat ini.

Keesokan harinya, sewaktu saya memandu ke tempat kerja..saya asyik teringat mimpi itu sehingga berulang-ulang..ya Allah..saya baru teringat bahawa pada malam itu saya beristikharah kepada NYA dan inilah petunjuknya..sama ada suka atau tidak saya kena akur setelah meminta petunjuk dariNYA.
Sejak itu, saya batalkan niat dan hasrat saya untuk menulis surat..dan sehingga ke hari ini saya masih sabar, menunggu, dan menunggu..

Wallahu'alam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan