Rabu, 8 September 2010

Menjelang Aidilfitri 1431H


Dam-dam dum, bunyi mercun..haa, inilah nikmatnya zaman kanak-kanak apabila dapat main bunga api.Anak saya ni pun minggu terakhir ramadhan saya belikan juga.Memanglah kalau ikutkan undang-undang sekarang tak boleh main bunga api tapi saya sebenarnya tak mahu tengok anak saya ketinggalan saat-saat manis di zaman kanak-kanaknya, menjelang Aidilfitri.Tapi mecun..memang saya halang 100%..bukan main seronok tengok dia orang main, teringat dizaman kanak-kanak saya, bunga apa tak selalu abah beli tapi kami main polong (bukan hantu).Surat khabar yang kami bentukkan tiga segi, bakar dibunya dan akan naik bersama api..kami ramai-ramai sebut" naik, naik, naik..yeaa.." semalan saya ceritakan hal tu dengan anak-anak..semuanya nak test mainan tu camna..nantilah ada masa di kg esok saya ajak dia orang main..sekarang masa berlalu begitu cepat..kira tengok aja lah anak-anak main kan??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan