Khamis, 1 Julai 2010

Raya Tahun 2009

Ha,ha...kalau nak tahu..inilah gambar besar family aku.Gambar mak,abah, long dan anak beranak, bangah, joi (ops..abang joi) dan kebat (yang paling tak hensem)..dan gambar aku n family yang baju hijau tu..Kalau nak tahu gambar ni masa raya tahun lepas..aku jer yang tak ada kg masa tu, patutnya ade..he,he..patutnya memang giliran kat nogori dulu, tapi sebab kerja aku punya hal..aku trpaksa terbalikkan dengan rela..actually hsbnd aku heran gak psl apa kali ni gitu sebab timing jumpa kwn-kwn dia dah lari, tapi aku korban gak lah..so masa balik kat sana hari tu..semua kawan-kawan dia tak ada, sebab balik rumah mertua raya ke3 baru balik kmmn, tapi kami plak dah balik nogori..
Tahun ni???nanti aku telek dulu..ha,ha..tema baju?biru blom ada ngan oren...

citer pasal abah tadi..yang baju purple..mak abah aku saaangat baik,tegas dan penyayang..(tau lah semua mak bapak baik dan sayang anak) tapi tak kiralah..nak gak puji mak abah aku..Mak abah pandai ngaji sampai anak ke2 aku Afiq teruja ngan tok matnya..siap cakap, " mama! tak sangka ye tok mat tu sebenarnya ustaz."..ha,ha...tapi kan baru ni mak aku citer masa aku tinggalkan anak-anak aku ke mesir..afiq kan bila mak aku nak ngajar ngaji aja dia masuk bilik kunci..nasib baik cucu kan?kalau aku dulu buat gitu, bukan mak lagi yang ketuk.."pariah,pariah...abah aku confirm "piyapp...adoii! padan muka joi pasal cenekeh sangat..(tetiba aja joi)..mak aku kan kalau masak memang sedap giler..(nasi goreng tu cincai je aku tengok, tumbuk bawang pun tak hancur tapi sedapnya, hullamak..kalau gulai ayam?sampai kebat (adik aku yang tak hensem) gigit-gigit jari kaki..Anak sulung aku (kak nina) selalu cakap, mama masak sedap tapi kalau tok mah masak laagi sedap..mama kalau masak lempeng mesti jadi kodok(ada ke??itu maklong dia lah kelentong tu) tapi kakak aku kalau masak sedap gak..terutama ikan kembung sambal, laksa dan mee goreng mamak..kuih raya dia no.1 lah..Banyak lagilah citer mak abah aku ni..tak tertulis kebaikannya...Adik beradik? memang best..kalau aku ada masalah sebuk semua nak tau..ha,ha..(jangan marah ye kanda,dinda...nanti kena jual!) tapi betul..adik beradik aku satu perkara kami tak pernah mendengki satu sama lain..itu yang mak abah ajar dulu..susah ke senang ke kita orang share..tk dpt bagi duit dengar tadah telinga pun jadilah..kakak dan adik ipar??kamcing semua,baik dan paling best satu kapla haa...anak-anak sedara??mestilah comel belaka..yang besar dah tak comel lah..tapi still lawa ikut acuan..he,he..ok..by..

2 ulasan:

  1. Satu jer PU3 nk tambah. Mak Cik pernah ckp, dlm adik beradik Mak Cik, abah PU3 yg paling ensem...tu jer la nk tambah...

    BalasPadam
  2. Abah penah pesan kat dinda ... harta2 abah ada pada sulaiman aklaken..ingat .. sulaiman aklaken.

    BalasPadam